Alege un centru de testare ECDL
Înscrie-te acum în programul ECDL
  • Mar, 24 Ian 201720 de Centre de Testare ECDL extraordinare

  • 2017 este un an special care marchează 20 de ani ECDL în lume.
    Două decenii în care a crescut cel mai răspândit standard global de certificare a competenţelor IT.
    Iată 20 de Centre de Testare ECDL inedite, acreditate în aceşti 20 de ani.


     

    pin_map_for_20_centres.png


    1. DORA, CENTRUL MOBIL DE TRAINING DIN CHRISTCHURCH, NOUA ZEELANDĂ
     

    Dora, centrul high-tech mobil de training a fost achiziționat din orașul Alexandra, unde funcționa ca autobuz școlar din 1985. Dora a fost reinventat ca și centru mobil de training în 2011 după cutremurele din Christchurch, pentru a susține desfășurarea cursurilor de tip ‘Stepping Up’ în Christchurch. Dora a devenit centru mobil de testare acreditat ICDL în 2012. În prezent, Dora se află pe coasta de vest a Insulei de Sud din Noua Zeelandă, fiind folosită intens de școli și diverse grupuri comunitare. Având în vedere faptul că Dora este un centru mobil de training și testare, independent și perfect funcțional, activitățile de instruire și testare ICDL pot fi desfășurate în orice regiune.  
     

    dora_the_mobile_learning_centre_(1).jpg
    dora_the_mobile_learning_centre_(2).jpg

    2. COLEGIUL DE AVIAŢIE EMIRATESAIRLINES DIN DUBAI, EMIRATELE ARABE UNITE

    Colegiul de Aviație Emirates Airlines, ce oferă cursuri economice și de inginerie aerospațială, a adoptat programul ECDL pentru prima dată în 2006, ca standard al competențelor IT pentru elevii și personalul colegiului. Astfel, Emirates Airlines a devenit prima companie aeriană care deține un centru personal de instruire ICDL acreditat. 

    Fiind o companie internațională ce a cunoscut o creștere rapidă, având una din cele mai tinere flote aviatice, Emirates Airlines a câștigat numeroase premii de excelență pe întreg mapamondul, fiind votată drept cea mai bună linie aeriană la World Airline Awards în 2016. Zborurile Emirates Airlines ajung în mai mult de 100 de destinații din peste 60 de țări, compania aeriană având peste 10.000 de membri ai echipajului. Clădirea Colegiului de Aviație Emirates Airlines din Dubai a fost construită în 1995, rămânând și astăzi una din cele mai marcante clădiri. 

    emirates_training_college.jpg
     

    3. ComunitĂŢile din TĂMĂŞENIŞi GHERĂEŞTI - ROMÂNIA

    Congregația „Surorile Minime ale Carității Mariei Îndurerate” (Surorile Campostrini) din Tămăşeni – Gherăeşti, România a devenit centru de testare acreditat ECDL încă din 2006. La centrul din Tămăşeni, gestionat în întregime de parohie, s-au înregistrat în procesul de certificare ECDL peste 300 de membri ai comunității locale. Congregația Surorile Campostrini face parte din Fundația Teodora Campostrini, fondată în Italia în 1818.  

    campostrini.jpg

    4. ambasada irlandei DIN ADDIS ABABA, etiopia

    În 2016, Ambasada Irlandei în Etiopia a fost acreditată drept Centru de testare ICDL, cu scopul de a dezvolta competențele digitale ale tuturor angajaților ambasadei. Ambasada a ales certificarea ICDL întrucât oferă soluții de instruire și certificare flexibile, ce ajută la reducerea decalajului digital între angajați la locul de muncă și, în plus, este o certificare recunoscută internațional. 
    Astfel, Ambasada Irlandei în Etiopia este primul centru acreditat ICDL din lume.  

    irish_embassy_in_ethiopia.jpg

    5. centre de instruire pentru limba englezĂ Şi utilizarea computerului ÎN AFGHANISTAN

    Centrele de instruire pentru limba engleză și utilizarea computerului au ca scop dezvoltarea competențelor lingvistice (pentru limba engleză) și a competențelor digitale în cadrul universităților din Afghanistan. Aceste centre oferă instruiri în domeniul învățării limbilor străine cu ajutorul calculatorului, utilizării aplicațiilor de birou și a utilizării Internetului, prin intermediul certificărilor internaționale. Aceste centre sunt prezente în 6 universități: Kabul University, Kabul Polytechnic University, Balkh University, Herat University, Nangarhar University și Kandahar University. 

    ICDL face parte din curricula națională predată la aproximativ 10.000 de studenți în fiecare an.  

    elclc_in_afghanistan.jpg

     

    6. oficiul de stat al auditorilor publici dIN YAP, MICRONESIA

    Yap, un stat din Micronesia constând în câteva insule, este casa a peste 11.000 de oameni și a unui centru de testare acreditat ICDL. Oficiul de Stat al Auditorilor Publici din Yap a început în 2016 procesul de certificare ICDL a tuturor angajaților săi.  Această instituție a recunoscut necesitatea dobândirii de competențe digitale de către angajații săi sau de îmbunătățire a competențelor deja existente. Angajații au mărturisit că folosesc noile competențe digitale dobândite pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu mai eficient, fiind mai încrezători în forțele proprii și mai satisfăcuți de munca depusă.  

    yap,_miccronesia.jpg
     

    7. Proiectul SUNSHINE pentru adolescenţişi adulţi cu nevoi speciale dIN HARARE, ZIMBABWE

    Proiectul Sunshine Zimbabwe a fost implementat în 2011 pentru a oferi adolescenților și adulților cu dizabilități mentale o instruire relevantă, care să îi pregătească pentru angajarea la un loc de muncă și incluziune socială în comunitate. În cadrul proiectului s-au desfășurat cursuri de numerație, alfabetizare digitală și abilități sociale într-un cadru motivațional, ei devenind centru acreditat de testare ICDL în Ianuarie 2016.

    sunshine_project_zim.jpg

     

    8. taberele de refugiaţi din ZAATARI, MURIJEP AL FHOUD şi AZRAQ îN iordania

    În 2014, Consiliul Norvegian pentru Refugiați a deschis un centru de testare acreditat în tabăra de refugiați din Zaatari. De atunci, ICDL a devenit atât de popular printre refugiații tineri încât a urmat imediat acreditarea centrelor din Murijep al Fhoud și Azraq. Împreună, aceste tabere de refugiați au peste 130.000 de rezidenți, jumătate dintre aceștia find copii.  

    Directorul General al Diviziei pentru Tineret a Consiliului Norvegian pentru Refugiați consideră că certificarea ICDL elimină decalajul digital dintre tinerii din taberele de refugiați și colegii lor din străinătate, creând un itinerariu academic pentru aceștia și oferindu-le aptitudinile necesare pentru a contribui activ în cadrul comunității; el consideră că programul ICDL încearcă să reînvie aspirațiile tineretului sirian și să creeze o schimbare pozitivă în viețile lor.  

    În Iulie 2016, Consiliul Norvegian pentru Refugiați a celebrat acordarea Permisului ICDL nr. 1.000 unui refugiat. 

    zaatari_refugee_camp.jpg
     

    9. centrul de instruire al departamentului educaţional din insulele FALKLAND 

     

    Insulele Falkland, un arhipelag din sudul Oceanului Atlantic, oferă cursuri vocaționale pentru cei 3.000 de rezidenți prin intermediul centrului de instruire al Departamentului Educațional al Guvernului. Scopul acestui centru de instruire îl constituie creșterea nivelului de cunoștințe și abilități de bază ale tinerilor și adulților, pentru a susține dezvoltarea și creșterea economică în Insulele Falkland. Pe lângă cursurile hands-on pentru instalatori, bucătari, tâmplari și alte meserii, unul dintre cursurile oferite a fost cel de certificare ECDL, ca parte a misiunii centrului de a dezvolta o societate pluri-calificată prin furnizarea de oportunități de învățare pe tot parcursul vieții și de programe structurate de instruire.  

    falkland_islands_training_centre.jpg

    10. ST. NICHOLAS’ HOME dIN PENANG, MALAezIA 

    Fiind prima și cea mai veche școală non-profit pentru nevăzători din Malaezia, St. Nicholas' Home din Penang s-a implicat de mai bine de 88 de ani în îmbunătățirea vieții persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere. Fondată în 1926, oferă peste 15 programe diferite care caută să ajute persoanele nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere în diverse domenii precum educație, abilități de a trăi independent, abilități sociale și de comunicare, competențe digitale. Competențele digitale au fost predate prin intermediul programului ICDL și, prin utilizarea eficientă a tehnologiei, studenții au realizat potențialul lor real și au făcut progrese reale, dincolo de handicapul lor.  



    11. insula SPITSBERGEN dIN SVALBARD, norvegia

    Svalbard este un arhipelag al Norvegiei localizat în Oceanul Arctic; este cea mai nordică așezare populată în mod permament. Pe insula Spitsbergen, cea mai mare insulă a arhipelagului Svalbard, este situat un centru de testare ICDL acreditat. 
     

    12. Trezoreria din TUVALU

    Trezoreria din Tuvalu a fost acreditată de către ICDL Asia în 2013. Scopul a fost de a oferi programul ICDL departamentelor guvernamentale și eventual chiar extinderea lui către o comunitate mai largă.  

    Insula Tuvalu este a treia cea mai mică țară ca număr de locuitori, cu o populație ce depășește cu puțin 10.000 de oameni.  

    tuvalu_gov_building.jpg

     

    13. PENITENCIARELE POLLSMOOR & MALMESBURY DIN AFRICA DE SUD
     

    Departamentul Instituțiilor Pentenciare din Africa de Sud a ales programul ECDL pentru a oferi deținuților competențele digitale necesare pe piața muncii, atunci când aceștia vor părăsi instituțiile de detenție. Pentru demararea acestui proiect, s-a desfășurat o fază pilot la penitenciarele Pollsmoor Correctional Centre și Malmesbury Correctional Centre în 2007, acestea devenind primele 2 penitenciare ICDL din lume.  

    Proiectul a reputat un succes major, reducând tensiunea existentă în penitenciare în pregătirea infractorilor pentru ocuparea unui loc de muncă după eliberarea lor din penitenciar.  


    pollsmoor__malmesbury_prison_pilot.png

     

    14. la bordul submarinelor Şi fregatelor din flota navalĂ regalĂ a olandei

    În 2004, Comandantul Peter Appels al Flotei Navale Regale a Olandei a descoperit ECDL la un târg. L-a încântat imediat ideea de a utiliza certificarea ECDL pentru instruirea personalului naval în vederea îmbunătățirii competențelor lor digitale. Până în 2009, aproximativ 800 de cursuri au fost oferite anual de către centrul de testare principal din Amsterdam, plus alte 6 locații operaționale din cadrul Institutului Naval, incluzând unele din submarinele și fregatele Flotei Regale.  
    Introducerea programului ECDL a permis o flexibilitate sporită ofițerilor și soldaților. Acest lucru a permis flotei să urmărească noi roluri în cadrul forțelor armate și a oferit un instrument important pentru noii recruți cu competențe elementare, asigurând în același timp o modalitate pentru soldați și personal de a rămâne în contact permanent cu familiilor lor aflate la mare depărtare.
     

    netherlands_frigate.jpg

     

    15. FundaŢia BLUE DRAGON CHILDREN dIN HANOI, VIETNAM

    Fundația Blue Dragon Children este o organizație caritabilă la nivel local, ce ajută copiii aflați în criză în întregul Vietnam.  

    Copiii de la această fundație sunt copiii ai străzii, copii ce provin din familii extrem de sărace sau care au fost victime ale traficului de persoane.  

    În 2007, această fundație a fost acreditată drept centru de testare ICDL, cursurile oferite făcând parte din programul ‘Step Ahead’, un program de asistență individuală adaptat fiecărui copil, cu scopul final de a-l ajuta pe acesta să scape de sărăcie.  

    blue_dragon_vietnam.png
    blue_dragon_-_dragon_house.jpg

     

    16. ECDL În spitalele din ROMÂNIA

    Între anii 2010 și 2013, Ministerul Sănătății din România a desfășurat cursuri ECDL pentru asistente și asistenți medicale/i. Acest proiect a avut ca obiectiv îmbunătățirea mobilității și a adaptabilității personalului sanitar mediu din spitalele din România la condițiile în schimbare ale sistemelor sanitare prin îmbunătățirea competențelor și a aptitudinilor în domeniul ITC și al noilor tehnologii. Cursurile s-au desfășurat în săli acreditate ECDL din 198 de unități medicale de pe întreg teritoriul României; au fost instruite peste 4,400 de asistente și asistenți medicale/I, din care 2,563 au obținut Permisul ECDL Start. 

    ecdl_nurses_romania.png

     

    17. EMERALD HILL CHILDREN’S HOME, un orfelinat dIN HARARE, ZIMBABWE

    Emerald Hill Children’s Home este o organizație de voluntariat din Harare, Zimbabwe ce găzduiește aproximativ 90 de orfani și copii vulnerabili cu vârste cuprinse între 3 și 20 de ani. 

    Mulți dintre acești copii nu au fost niciodată la școală. Din cauza acestui fapt, echipa de la Emerald Hill Children’s Home trebuie să îi aducă pe acești copii la nivelul standard al categoriei lor de vârstă. 

    Proiectul urmărește alfabetizarea digitală a acestor copii și dezvoltarea potențialului lor maxim pe plan intelectual, emoțional, spiritual și social. 

    Parcursul ICDL al acestor copii, de la deprinderea primelor noțiuni de IT&C și până la promovarea testelor ECDL, i-a ajutat să le crească încrederea în ei și să dobândească competențele profesionale și academice necesare pentru accesarea pieței muncii, atunci când vor părăsi această organizație. 


    emerald_hill_zim.jpg
     

    18. TELECENTRE NENASALA ÎN SRI LANKA

    Nenasala reprezintă un proiect de telecentre, operat de Guvernul din Sri Lanka, ce intenționează să aducă tehnologia digitală în zonele rurale.  

    Multe dintre aceste centre au fost înființate în Provincia de Nord după terminarea războiului civil de 27 de ani, pentru dezvoltarea economiei, infrastructurii, domeniului social și educațional în zonele cele mai afectate de acest război. Unul din programele oferite de aceste centre este ICDL; începând din 2016 există 838 de centre Nenasala situate pe teritoriul întregii insule. 


    bibile_nenasala_centre.jpg
     

    19. Şcoala sfÂnta maria de pe insula TRISTAN DA CUNHA

    Insula vulcanică Tristán da Cunha este cel mai îndepărtat loc populat de pe Pământ. Aceasta este situată la peste 2.000km depărtare de cea mai apropiată zonă locuită în St. Helena și la 2.400km depărtare de zona continentală a Africii de Sud. Începând din luna Mai 2016, această insulă este rezidența a 266 de oameni.  

    Școala Sfânta Maria, singura școală de pe această insulă, se ocupă de educația copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 16 ani și este centru de testare acreditat ICDL din 2002.   


     

    20. MONTFORT BOY’S TOWN ÎN BATU TIGA, MALAEZIA

    Montfort Boys Town a fost înființat în 1959 ca o plantație abandonată de arbori de cauciuc în Batu Tiga, Selangor, Malaezia. 

    Astăzi, Montfort continuă să ofere un spațiu propice învățării și traiului pentru tineri defavorizați, oferind programe de instruire menite să le ducă viață pe noi culmi, oferindu-le abilitățile necesare accederii pe piață muncii.  

    În 2010, ICDL a fost integrat cu succes în curricula academică de la Montfort Boy’s Town și a fost apoi extins la Centrul Montfort pentru Tineret din Malacca. 
     

     montfort_boys_town.jpg